Step 6 : suka2

Salam ramadhan semua alhamdulillah dh masuk seminggu ramadhan. Lately busy gile dgn bisnes dan keje terasa nk give up nk balik kampung ternak ayam. Tapi apa kan daya duniawi ni sekarang semua nak guna duit tak ada yang free.. terpaksa la duduk mengadap claim yang tak seberapa ni.. dengan pulak masalah emosi yang tak menentu kadang2 ribut kadang2 musim bunga.. untuk pengetahun semua aku tengah berjinak2 menceburi bidang bisnes anything about wedding from wedding card, banner, bunting , gift box and so on coming soon. Alhamdulillah setakat ni bisnes ok dapat sambutan menggalakkan seehingga kaki dan tangan dah tak cukup lagi.. Kerana bisnes ni jugak tengah menjinakkan diri kearah design . Dalam post yang lepas aku juga ada buat DIY kad kahwin untuk ofismate dan kali ni buat untuk kawan2 yang akan kahwin x lama lagi.. seronok nye dapat tolong orang.. tapi bad habit aku ialah i get to emotional when involved with design.. cepat nak marah haha memang x boleh nak handle customer lagi.. kalau kawan boleh lagi la sebab sendiri volunteer nak buat.. so bear with my anger hahaha . 

First attempt buat banner dan bunting untuk zafirah dan ini adalah design yang paling aku suka sebab aku suka bird theme haha tak x tahu kenapa dan mengapa.. maybe i want to fly like a bird.. huhu tak payah guna kereta nak jalan2 just terbang aje hohoho..


kerana suka2 dah jadi satu bisnes ok jugak tu kan hehehe.. bunting ni khas tuk zaf yang bakal kawin tarikh kene la rahsia hehehe nanti tak surprise masa design bunting zaf ni nak design tu agak senang sebab just capture the idea then search .. cari2 jumpa lah sepohon pokong dan ku letakkn due ketul burung kat situ hehehe.. tapi part yang paling rumit ialah warna, sebab nak padankan warne agak2 rumit sebab warne kuning je dah ada beribu code name yang ade last pergi tanya pakcik google dapat la code warna untuk cream dan blue black.. lepas tu nk mencari font paling cantik itu pun tanya pakcik google baru la jumpa lambakkan font luarbiasa cantiknya hahaha agak hampir 30 lebih jugak font yang berjaya didownload kih3 jangan mara haaa.. yang sebelah kiri tu second attempt bunting tuk azma.. nama dh diubah tapi tarikh lupa nak ubah tu padam pakai paint je hahaha .. design azma kali ni pening kepala sebabnya kawan aku sorang ni die tak tahu die nak ape aigooo agak pening .. theme nak klasik gitu.. bunga2 la jawapan pada klasik nasib tak amik bunga raya memang patriotik sungguh haha tapi cantik kot design bunga raya yang aku ada tu.. hehe mungkin next attempt sape pulak aku nk syorkan bunga raya ni.. 



yang ni pulak banner still theme burung tapi baru terlepas dari sangkar hahaha yg design ni banyak idea mencurah sampaikan design aku ni boleh bagi cerita macam bunting tadi dua ekor burung pergi honeymoon kalau banner ni burung baru terlepas dan mencari pasangan hahaahah.. tu namanye lambakkan idea hahahah...amacam seni aku kih3.. untuk azma x de ape yang berubah repetative design.. dalam mendesign ni memang banyak belajar bende baru sebelum ni tak pernah pon nk sentuh Adobe Illustrator sekarang basic tu dh reti dah.. cume belum tahap pro lagi .. mungkin satu hari aku boleh lukis sendiri hahaha angan2 melangit... dan mungkin aku akan tinggalkan QS who's know hhehe

Comments

  1. Yeayyy. Suke sgt weh design ko. Sgt cntik. Nnt aku wat review. Muahhh!

    ReplyDelete
  2. hehe terima kasih sgt2 la.. design bujang lapok je tu hihihi

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Mawas ... mitos atau kebenaran?