Step: 5 overthinking

assalammualaikum... hari ni terasa nk menaip , serius memang sangat bosan datang kerja hari ni...pagi2 lagi dah berkobar2 bangun pagi tuk kerja dihari sabtu perghhh bahagia sangat haha.. hari sabtu adalah hari aku jadi bos mihmih.. tempat aku kerja ni kena kerja sabtu tp alternate la, kalau straight mmg aku rasa mcm ayam golek la jawabnye hahaha. Dan bila bosan mula la aku duk memikir yang bukan2 haha, actually aku ni jenis suka pikir in the future tp advance sampai tahap dah tua nanti kadang2 sampai tahap alam barzakh pon ada huhu seram sangat takut amal tak cukup lagi. Dua tahun lepas aku ada planning kehidupan aku selepas graduate degree, mula ingat lepas degree first thing adalah kerja masa tu ingat aku akan kerja sebagai QS berjaya dan maybe nak registered QS haha so after 3 year im gonna gettting married hahaha tu perancangan aku 5 tahun akan dtg masa tu la time tu nampak dunia ni indah je so mmg positive thinking gila la kan ..tp sekarang ni aku masih juga berjaya menjadi QS tapi masih lagi jauh tuk jd expertise dlm QS masih cetek lg ilmu tentang QS, ilmu tu dah ade cume praktikal tu masih belum cukup dan mungkin registered tu jauh lagi atau mungkin x jadi hahaha part kahwin tu dh rasanya kiv hahaha .. aku masih menunggu perancangan yang maha kuasa mihmih... aku pernah jugak terfikir andai kata jodohku tak ade jeng2 first thing is money after akhirat la, aku akan kerja dan kerja go to the highest level yg aku mampu then aku akan buat pelaburan ASB atau Tabung haji which mean aku kene simpan minimum 300k dalam simpanan sebelum pencen jadi aku target aku nk berhenti kerja umur 50 tahun. Jadi 50 tahun aku ada simpanan 300k dan tiap2 tahun aku ada dividen 24k , so each month aku akan dapat 2k so cukup untuk aku menampung hari2 tua hahaha detail x pemikiran aku ni haha dan andai kata nyawa aku pnjang sampai 80lebih masa tu aku akan daftar diri masuk rumah orang tua2 (bila pikir rasa nk tergelak pon ada) tp next option mungkin aku akan amik anak angkat tp still jugak takut sbb kes2 parent kene buang oleh anak sendiri jadi aku kene beringat la . Dan andai kata aku kahwin dan langit tu x cerah jadi sebelum kahwin aku kene cari harta sendri atau kalau masa dah kahwin aku akan beli harta letak nama mak aku sbb takut bercerai nnt harta kita laki mintak bahagi dua , jd at least terjaga la jugak masa depan kalau dh x berlaki nnt. Nampak x overthinking kt situ hahaha.. ni la bad habit aku kih2 negative thinking , aku ni dh terlebih berjaga2 haha jgn jadi mcm aku dh la.. tp at least aku x de la susahkn org pemikiran aku adalah dunia aku .. biasa mmg aku sntiasa remind diri sendiri tp perancangan allah tu adalh sgt terbaik untuk hambanye jgn bersangka buruk ye~~

p/s: just sharing my thought only pls dont bother

Comments

Popular posts from this blog

Mawas ... mitos atau kebenaran?