step : 4

hari ni satu insiden terjadi lagi .. dan terbukti la kesabaran aku diduga.. banyak betul masalah dan aku rasa fedup dah semua ni.. ni semua tentang kerja.. aku pun manusia jugak kadang2 masalah kerja tu adalah rutin bg aku lg2 bila dah pilih profession QS.. tapi satu lagi yang aku sedar tentang diri aku ..iaitu aku seorang yg jenis cepat marah.. tapi aku juga penyabar.. bila bekerja sebagai QS kita akan ada byk masalah dan aku ada masalah dengan site bila supervisor tak boleh bagi komitmen pada kerja yg akan menyebabkan aku akan bermasalah .. limit sabar aku ada dua kali.. aku cakap sekali orang x dengar aku ok, kali dua ok lagi tapi kali ketiga aku temperature aku akan start naik.. biasanya aku akan automatik pas dekat orang lain tuk cakap.. then ari ni procedur tangani krisis kemarahan aku ni melencong plak.. ari ni aku terlepas marah.. aku sangat2 x suka bila terlepas marah ni.. sbb aku jenis over marah lepas tu aku akan rasa bersalah dan rasa bodoh.. pada aku selagi boleh diam aku diam aku takkan bersuara sebab aku bukan takut pada orang tapi aku takut pada diri sendiri.. once ko hidup bermasyarakat ko tak boleh selfish tp sektor construction ni membuatkn kita akan jadi selfish.. dan itu memaksa aku untuk marah orang.. manager aku suruh aku marah orang site, adoiyai itu yang aku nk elak.. die duk paksa2 aku last dia yang kene dengan aku tadi... aku is aku aku x boleh jadi mcm orang lain .. dia kata jangan pendam masalah tp aku terpaksa pendam kerana diri aku sendiri bkn sebab orang lain.. mmg ada orang pendam sebab orang lain tp aku x sama mcm org.. aku pendam sebab aku x nak meletup..dan tadi aku dah meletup.. sampai sekarang aku masih hormat orang walaupun orang tu x hormat kat aku....satu ofis dengar aku meletup .. tp meletup bkn gaduh cuma limit aku dah sampai.. aku x sama dengan orang.. memang aku hati batu ..bos nak cak ape je aku tak kisah tp aku x suka kalau aku marah..once aku marah aku x leh stop dan aku pantang orang lawan ckp aku kalau aku betul... x kira siapa orang tu kecuali family aku.. tp lepas aku marah orang aku dh x boleh nak buat mcm x pernah terjadi dan itu la mslh aku paling besar.. lepas aku marah aku akan simpan dan pendam.. biasa orang marah bende tu dia x simpan ..tp aku simpan ..sbb aku tahu perasaan orang yg kene marah tu.. siapa dlm dunia ni yg suka kene marah...aku x nk kene marah dan aku jugak x nk marah orang.. bila semua orang push aku suh marah ni la akibatnye bergegar ofis kejap.. bukan senang nk tahan sabar tp orang lain pulak duk kata jgn sabar...duk suruh pergi marah orang ..dan main point nye aku x suka nk marah orang dan susahkn orang.. sebab bila marah kita susah dah nak baik semula dan ko nk mintak tlg dh susah am i right? lg2 kalau org yang dimarah tu bukan orang bawahan aku lg la aku pening .. nnt next time nak mintak tlg dh susah...mcm tu jugak bile disuruh bersuara dengan bos.. bos tu dh la jenis x dengar cakap lg la aku bertambah angin so baik diam pendam kasi lumat.. buat nye aku tersuara mmg esok aku bgi notis la sorry to say la..

p.s : marah membawa kpd benci dan fullstop

Comments

Popular posts from this blog

Mawas ... mitos atau kebenaran?