step : 3

assalammualaikum... minggu ni dan minggu2 yg lepas adalah minggu emosi bg aku.. lepas part keje part hidup plak.. nk hidup bkn senang nk mati pon bkn senang.. dulu masa sekolah pikir susahnya la belajar ni susah la sekolah ni.. x nk sekolah.. dah masuk univesity pon pikir susahnya nk grad lepas grad keje plak pon bende sama berulang susahnya nk keje.. dh keje plak part kawin ..susahnya la nk kwin.. nk cri pasangan.. dh dpt nk kawin plak.. nk kenduri pkai duit..susahnye~~.. lepas kawin nk pikir hidup masa kawin plak nk survive berdua..dulu sorg2 makan pakai ikut suka hati , kadang2 x sarapan pon boleh..tp lepas kawin kene pikir pasangan.. dah kawin pikir anak plak.. nk pikir sara dan didik ank.. nnt dh ada ank dan dh bsr nk jaga plak.. mmg susah bila pikir hidup ni .. org2 dh mula mengata engkau bila nk kahwin? haa bila lagi ni? dan bukan aku je mak pon kene soalan bila nk menantu? memandangkan kami adik beradik sume perempuan soalan tu dh kira wajib ditnya pada kami ni.. tp aku nk jawab blik "soal rezeki, jodoh dan maut itu ditangan tuhan" kita berusaha tapi yg tentukan ALLAH..  kerana DIA yg lebih mengetahui apa yg terbaik untuk hambanya... usaha macam mana pon kalau x diizinkan oleh yg maha berkuasa x kn jadi.. kita elak mcm mna pun kalau dh kun fayakun tup..tup bende yg x nk tu dpt haa amik kau... bersangka baik terhadap allah dari memikirkan kata2 org... tp kdg2 kita tewas dgn emosi yg terkesan dr kata2 org.. mcm aku, sensitif sgt.. nmpk je kental, muka garang, tp hati mcm agar2 .. agar2 sbb ada keras sikit haha.. part yg keras tu la yg menjadikan aku sebegini.. lps nangis2 bagai lepas tu lantak la apa jadi hahahaha... aku ni mcm tsunami pon ada mula2 menganas lepas tu tenang dh..  positif aku dtg setelah negetif melanda... aku bkn la seorg yg positif adakala aku tersungkur x bgn2.. tp walaupun aku ni hnya lah hamba yg hina tp allah sentiasa ada... pd korg yg alami kesusahan tu .. menangis lah pd DIA.. sbb hanya DIA shj yg mengetahui apa yg terbaik pd kita.. kesusahan dan dugaan yg DIA bg tu kita mgkin x kn phm .. tp lihat pd hasil dr dugaan kita lalui... aku pon bkn la pakar motivasi sbb kdg2 aku pun ke laut... tp aku redha atas ketentuannya ... redha

Comments

Popular posts from this blog

Mawas ... mitos atau kebenaran?