Luahan hati 2

salahkah jika ingin lebih maju..salahkah jika ingin lebih berjy..salahkah jika ingin lebih dr apa yg ada... salahkah jika ingin menjadi lebih baik dr smlm..adakah itu boleh dilabel sbgi tidak bersyukur...adakah itu boleh dikira lupa daratan.. adakah itu boleh dicop sbgi kacang lupakan kulit.. salah ke... aku sgt bersyukur dgn apa yg ada skrg.. ada kerjaya ada keluarga. Aku sgt berterima kasih pd insan2 yg pernah membantu aku yg memberikan kerja yg memberi gaji pada aku...syukur kehadrat illahi atas rezeki yg telah dilimpahkan keatas hambanya yg hina ini.. mmg apa yg ada ini sgt mencukupi utk hidup aku skrg sgt sempurna... tp jgn lupa kite bkn berseorangan .. aku juga ada kluarga, sanggupkah korg tgk mak yg susah payah membesarkn korg hnya melihat org lain pg haji..berbaju cantik..mkn mewah... mmg kita ini ptt bersyukur dgn apa yg dan perlu hidup sederhana ..tp islam x menghalang hambanya utk berusaha.. rezeki, jodoh dan maut itu ditgn tuhan korg hnya perlu berusaha dan bertawakal... aku perlu berusaha kerana aku tidak sanggup..  sanggupkah korg tgk mereka... dan sanggupkah korg tgk anak2 korg melihat kanak2 yg lain dpt makan pakaian mainan lebih tanpa meminta .. aku nk tnya sanggup x korg tgk sdgkn korg boleh berusaha lebih lg... aku bkn nk kaya raya aku cume nk mampu belikn dan berikan semua walaupun hanya sederhana.. aku juga ada impian... impian membahagiakan org2 yg aku syg... aku bkn hidup sorg diri... aku ingin berkorban demi mereka... salahkah aku..

Comments

Popular posts from this blog

Mawas ... mitos atau kebenaran?