Jalan2 melaka

Assalammualaikum... 1 mac merupakan hari yg sgt bersejarah.. hari angkatan tentera darat dan hari jadi aku.. hari tersebut juga su dtg melaka.. kitorg dah plan lama dah nk jln2 kt melaka... tp semestinya pemandu pelancong aku import zaf .. nasib baik la ada zaf .. kalau aku mmg terhad je la tmptnye.. hari pertama kitorang pergi minum coconut shake yg popular kt melaka... waktu tu aku smpi dlm pukul 3 perghhh ramai gile org.. yg beli take away kene beratur panjang tp kami x sanggup nk beratur kami minum situ je tp still ramai smpi terpaksa kene kongsi meja dgn uncle yg baik tu.. hehe dah duduk kene tunggu plak smbil melambai2 tukang hantar air huhu dah mcm kibar bendera pun ada..


ni la dia coconut shake terkenal dkt melaka.. satu cawan hanya RM 2.20 kat sana selain air ada juga kuih2 yg disediakan tp mmg sedap.. kedai ni terletak di laluan klebang.. tepi jln je sng nk cri.. kalu lalu ikot jln pantai pasti jumpe
 lepas minum coconut shake kami pergi melawat kapal selam smd quessant.. namanya pnjang tp aku x berapa igt namanya hahaha.. first time aku masuk dlm kapal selam.. agak menarik tak dpt nk mengambarkan mcm mne keadaan dalam tu.. nk masuk kene beli tiket harganya RM1.00 shaja.. murah kn..hehe





semestinya kene bergambar dgn kapal selam ni hahaha padahal dkt je pon tp ni la first time pergi hahaha kapal selam ni dekat dgn dataran 1 malaysia.. nk masuk ke kapal ni jalan nye agak tricky sikit sbb kita x perasan pintu masuk ke jln kapal ni... jdi kene sentiasa pandang signboard.. lepas tu kitorg pg ke dataran pahlawan.. disebabkan dah malam aku hanya sempat membawa su ke Afamosa je ..amik gambar skit2 jdi la hihihi.. dekat belakang aku ni memorial merdeka sebelah dgn afamosa.. lepas tu kitorg balik..sambung perjalanan pada esok harinya


esok nya kitorg plan nk pg taman mini malaysia yg memang x de kt tempat lain .. jd kalau ke melaka mesti singgah di mini malaysia... tetapi on the way nk pg kitorg sempat singgah di taman seribu bunga.. penuh dgn bunga tapi sayangnya kami pergi waktu cuaca panas jd x berapa nk hijau la kawasan tu


 ni la warna2 yg mampu membuat korg suka melompat2 gembira mcm aku hahaha.. cantik bunga ni bila banyak2..haha sempat lg berposing maut kat sini.. tempat ni pon selalu je pngantin buat shoot gmbr kt sini


 nak masuk taman seribu bunga ni adalah percuma okey.. nk lepak2 pon boleh sbb ada pondok2 kecil disediakan .. nk berkelah lagi la best tp tgu cuaca ok la kalau skrg haha panas gile dooohh... lepas tu kitorg ke taman mini malaysia nk masuk kene bayar harga utk org dewasa RM15, pelajar RM10 kanak2 aku x ingt pulak heheh aku guna kad pelajar.. padahal aku dah lama habis blajar nasib aku smpan kad pelajar tu hahah dpt la masuk dgn harga RM10 shaja.. dan harga tu utk pemengang mykad shj..tuk yg bukan pemengang mykad dewasa RM20 dan pelajar RM15
 haha masa ni mcm kerani dulu2 plak rasa hahaha berangan konon
 sempat berposing kt rumah kedah.. utk pengetahuan korg dlm mini malaysia ni ada rumah setiap negeri yg mempamerkan keunikan yg tersendri mewakili setiap negeri.. kt dalam ni pon ada kadang arnab dan itik korg boleh bg makan.. yg plg best semua binatang jinak sgt2.. dan nk beli makanan RM5 utk 2 paket makanan.. jd jgn lepaskan peluang utk bergambr dgn bianatang comel ni hahaha..smpi sini je kitorg berjalan.. x banyak tempat pon.. sbb masa sgt terhad.. lg2 panas mmg x larat la jawabnye hahaha


Comments

Popular posts from this blog

Mawas ... mitos atau kebenaran?