Door gift cute dan tradisional

kata org2 dulu tuah ayam nampak dikaki tuah manusia siapa yg tahu... rezeki manusia urusan allah , kita hnya perlu berusaha dan tawakal dan jgn lupa bersyukur.. hihi kata2 yg dipetik dari fb sndri hahahaha amboi kemain nk buat citation lg hahha.. rezeki mak sbnrnye hihihi.. hari tu ada cerita tntang door gift utk majlis perkahwinan tp hanya gmbr bekas je yg ni gmbr siap bungkus sekali.. alhamdulillah syukur.. cantik bekas ni comel je.. mak jual RM3/nos include dgn bekas tampin dgn dodol (pergh ada description haha dah namanye QS) tp kain balut dan ribbon telah disediakan oleh pengantin sbb utk majlis mesti la ikut tema.. mak biasa letak dlm plastik je ikat dgn ribbon huhu... dodol tu seberat 100gm kalau x silap aku la..dan ni dodol asli ye bkn dodol durian ke gula melaka ke.. sbnrnye dodol ni resipi turun menurun.. nk buat nye susah gila nk jga api nk sentiasa kacau..dan kacau bukan mcm kacau gulai dalam kawah ni dah mcm org dayung perahu dlm kawah pun ada tp extra kuat la.. sbb bila dodol dah lama dia makin kental dan makin susah nk kacau..umpama kacau getah haha melampau sungguh perumpamaan aku tu... tp labih kurang la ... aku ni si lembik x terdaya ..mula2 je kuat lepas tu huuhh lembik hahaha mak aku slalu kata "dah la tu si lembik" hahaha mmg x de stamina aku ni... mana x nye jln jauh skit je dah letih haha tp kalau aku ada semangat kekuatan ku umpama seekor lembu hahahaha ... over sgt dah tu! haha aku mmg perasan stamina aku x kuat ..cume kuat masa mula2 je.. igt lg mengangkat getah satu tong turun naik bukit nk jual..satu tong tu je dah 10kg bayangkan kalau 10 round naik dan turun bukit perghhhh balik rumah pengsan terus.. haha tp demi menolong mak semangat dan kekuatan tu dtg walaupun sekejap.. kami berempat kena angkat getah utk 5ekar dlm masa 7-11 pg ... huhu kene rasa sndiri baru tahu






Comments

Popular posts from this blog

Mawas ... mitos atau kebenaran?