Rentetan surat cinta

assalammualaikumm...
hari ni masih dalam mood sedih hiba sebak bagai... haha x de la hiba sgt sbnrnye.. tp bila dikenangkan pasal surat ni tiba2 mataku berlinangan air mata... sbrnarnye aku dah pg jpj bangi minggu yg lepas.. berbekalkn smartphone alia akhirnya aku berjaya sampai ke sana walaupun last minute bateri smartphone habis.. aku sesat pusing2 tp mungkin niatku betul akhirnya sampai jgk kt pejabat jpj.. aku gagahkan naik tingkat satu dan terus aku dptkn kaunter pertanyaan kt situ.. "en..sy dpt surat temu siasat jd dgn siapa sy perlu berurusan?" org tu pon ckp kenapa .. aku mls nk ckp aku terus bg surat tu kt die... tp yg x best die ckp ni mmg slh ni... aku terus down... dgr la penjelasan aku dulu ni terus ckp mcm tu.. masa tu da start da mata ni bergenang2 ohhh bencinya masa tu la nk rasa sebak bagai.. puas control macho ni hahaha... pastu tgu dlm seminit rupanya org yg kaunter pertanyaa tu yg akan soal selidik aku.. perghhh dlm hati aku dub dab dub dab... aku da dpt rasakan yg mmg die akan saman aku... aku pun terangkan lah keadaan sebenar.. yg aku bukanya memotong.. tp die kata ni kene saman ni 300 ratus... perghhh macam kene ragut je jantung ni aku rasa.. lepas tu aku tnya la ada gambar ke x.. die ckp gambar kene tunggu 3-4 hari .. gile bapak die aku nk dtg balik kt bangi tu. da la aku sesat2 dtg sini.. last2 aku ckp "kalau mcm tu x payah la en.. susahkan sy je kluarkan je saman tp sy kalau sy byr skrg x de diskaun ke?" die ckp  xde... walhal setahu aku kalau siapa yg bayar awal akan dpt potongan diskaun dan yg bgtau aku tu pun jpj jgk ..terus aku mintak je surat saman dulu.. aku da pikir mcm pelik je... tp yg x puas hati aku sbnrnye.. kalau ko nk saman aku saman je la buat ape pgil aku utk temu siasat .. x ke ko tu dah menyusahkan org.. lepas tu nk tgk gmbr pon susah .. kate da canggih terus je la mintak dr jpj shah alam tu dlm directory online x kn la x bleh access kot.. mesti ada pegawai atasan yg boleh cek kn.. kalau x de lg sistem tu mmg la korg ni masih belum smpi tahap yg kerajaan tentukan... lg tmbh sakit hati bila dpt tau dr jpj diorg kata tempat aku kene saman tu markas diorg.. tba2 terasa kene aniaya tp x pelah doa org2 teraniaya ni makbul... huhu tenang la wahai hati ini adalah cobaan~

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Mawas ... mitos atau kebenaran?