Namun ku punya hati

Bukan ku minta kasih dan manja
Bukan ku rayu bantu simpati

Maafkan wahai teman
Ku menumpang di sudut dunia
Mencari ketenangan
Sampai masa ku pergi jua~~ 

tiba2 terasa touching kejap... bak kata org panas bukan sampai ke ptg mesti hujan di tgh hari .. hurmm pg2 dah sedih sebak bagai..ish2 tp aku punya hati da mcm gini nk buek mcm mano lagi.. sabar jo la eden pon kadang x paham gak dongan diri den sendiri.. kdg2 diri kita yg skrg sbnrnye bukan la diri kita yg sebenar.. kdg2 kita berpura2 utk menjadi apa yg org lain nak smpi kita sendiri jd penat... jaga hati org smpi hati kita x dijaga... kita buat baik dgn org kita berusaha supaya dia gembira dgn apa kita buat tp org lain x berusaha seperti kita usahakan... kdg2 kita tolong org kita pulak yg jd mangsa.. bila dia gmbira kita yg menangis... bak kata org buat baik berpada2 buat jahat jgn sekali.. baru la aku paham maksud ayat ni.. bila kita berbuat baik x semua perkara baik tu org akan nmpak dan hargai .. kita berusaha memahami dia tp die x prnh nk memahami kita... pelik kn.. bila kita buat slh bende yg kecil itu la yg besar bg die.... kdg2 kita x mampu memuaskan hati org2 yg sebergini... then i learn one thing... never care about people who never care about you.... kdg2 aku bersyukur jgk bila berhadapan dgn org yg mcm ni sbb die aku jd bertambah tabah dan kuat.. kalau dulu aku selalu menangis dan selalu salah kn diri aku sndri x perfect.... aku stress dgn diri aku sndri.. tp aku bangkit atas pertolongan nasihat dr kawan2 dan keluarga.. skrg aku bangga dgn diri aku sndri.. dan skrg aku jd lebih kuat dan lebih tabah.. no more tears cewahhh.. tp mmg aku dah x menangis mcm dulu mcm budak manja ...ughhhh bila pikirkn rasa x percaya itu aku yg dulu hahaha.. skrg ni aku lbh kepada u care i care u dont care i bye2 hahaha kdg2 buang masa je jaga hati org mcm ni... bukannye die ada waktu kita susah.. yg ada family kita .. baik jga hati family dr jg hati org2 yg mcm ni... bukan die yg doakan kita yelah dah namanye org x de hati x kn la nk doakan kita yg hnya di hujung dunia dia ... x perlu nk jaga hati org mcm ni buat penat badan je..lebih baik elakkan je org mcm ni buang jauh2 ..nasihat aku jgn peduli je org mcm ni..jgn buat kawan je... die baik kita balas baik die jht kita jgn dekat... jgn dendam itu perkara x baik utk kesihatan kita sendri... biarkan org yg mcm ni dgn dunia dia .. kita doakan je supaya die sedar kita jgak dpt pahala kan3... wallahhualam


Comments

Popular posts from this blog

Mawas ... mitos atau kebenaran?