Luahan hati seorg rakyat

Assalammualaikum....
Memikirkan tahun hadapan sgt berat kepala ni... tahun depan tol naik...ditambah pula dgn rate minyak dan eletrik naik , dan dibebankan dengan GST haiiii mengeluh panjang la jawabnye.. aku da mula mencongak2 kehidupan ku akan dtg . Ada satu yg bermain2 dlm otak aku ni bila semua ni naik maka secara tidak langsung barang2 yg lain akan naik juga la... statement aku bukan la menyokong mana2 parti.. tp aku yg terdiri dlm golongan berpendapatan rendah ni sgt2 la risau dgn ekonomi sndri.. mampu ke nk byr kereta dan rumah.. jika aku mampu bayar maka mampu ke aku nk mkn..atau pun hujung bulan je aku terpaksa ikat perut.. nasib baik la aku bkn duduk kl x terasa dgn tol2 yg naik.. bayangkan aku kene byr tol rm3-4 sehari tmbh dengan parking mungkin dlm rm5 huhu rm10 da hilg satu hari.. Duit mkn pon x smpi rm10 sehari.. ditambah pula dgn perjalanan sehari2 mngunakan minyk lg la botak kepala ni memikirkan.. x kn kene jln kaki nk pg keje yg jauhnya boleh mencecah 2-3 jam...Wahai pemimpin sekalian, jgn ckp sedap mulut kalau x nk tol naik jgn pakai tol.. maka kalau x nk miyk naik jgn pakai minyak.. pkir la apa yg rakyat biasa pkir.. org2 yg senang mungkin x kisah dgn kenaikan harga yg x seberapa tu.."eleh naik 20 sen je, apalah sgt .. x de effect pon" tp bg kami ia adalah satu beban besar yg menjejaskan kehidupan.. Rentetan dr semua yg naik maka brang2 akan naik .. bygkan 10 tahun dulu 1 troli penuh dgn brang2 hnya la rm100-200 tp skrg rm300-400 kenaikannya hampir sekali ganda gji x naik2 jd mcm mne nk handle dgn kos hidup skrg.. aku bkn la nk merusuh dgn kerajaan skrg aku lg bersyukur dgn keamanan yg sedia ada aku x mampu nk hidup mcm dkt thailand skrg.. tp apa yg aku mohon wahai2 pemimpin sila la berfikir di dalam keadaan kami.. kami inilah pengerak ekonomi negara dan kami ini la juga yg membantu pemimpin utk smpi ke tempat yg tinggi.. jgn la jd sprti kacang lupa kn kulit.. kenang la org bawah yg menjdi tulang belakang kejayaan kamu... jgn satu hari nnt org bawah ni yg menjdikan kejayaan kamu runtuh...waallahualam

Comments

Popular posts from this blog

Mawas ... mitos atau kebenaran?