Hargai ciptaan tuhan

Assalammaualaikum…
Wahai blog yg ku sygi.. terasa dirimu sgt2 kuhargai hehe.. aku da terasa blog ni tempat aku meluahkan perasaan.. nasib la x ramai yg baca.. kalau ramai yg baca mmg aku malu nk jd kn blog ni tempat meluahkan perasaan.. nk kata minggu ni adalah minggu kesedihan bg aku.. tp bersabarla wahai hati.. menagis la sepuas2nya..sbb hanya engkau sendiri yg mengetahui keperitan itu.. terasa emotional sikit post kali ni.. nk kata aku terasa x de la sangat sbb aku da terbiasa dgn teguran sebegitu.. tp lps da habis beljar aku mula mngenal istilah sentap hahaha sblm ni sentap jgk tp x de la mcm skrg ni still lg bleh gelak2. Mungkin kerana factor umur mmbuatkan aku begini x tahu la tp aku muda lg kot bru 24 tahun bak kata jiwa bdk sekolah lg hahaha.

Terus terang aku bkn la didalam ketegori cantik putih gebu bagai tu, dan bukan dlm kategori manis .. sedihnya sume tu bkn aku tp aku jg bkn la dalam golongan hodoh .. alhamdulilah aku dikurniakan rupa segini walaupun x cntik aku bkn la hodoh yg smpi org x lalu nk mkn.. tp muka aku ni bkn la jenis peramah.. yang mana orang akan takut nk tegur kita kalau x kenal gitu.. haha mmg aku sgt ditakuti kerana rupaku yg garang dan masam 24 jam..haha melampau la 24jam ketika aku gelak ketawa atau bercakap tu x de la garang je.. tp kalu aku tgh diam , berfikir, focus atau serius mmg aku x senyum.. ditambah dengan struktur muka yg garang ni mmg la x de sape brani tegur.. tp sume tu x kisah. Sbb bg aku org yg nk kenal dgn kita bukn sbb rupa tp hati..tp x ramai yg mcm aku fikirkan.

Aku selalu kene tegur, “x payah la nk buat muka sgt “ kdg2 “kenapa buat muke mcm tu” atau “senyum la skit” aku bkn jenis yg kalau focus nmpk org lalu haha kalau buat sesuatu aku akan khusuk dgn monitor aku ni. Smpi x perasan org. jd bg aku kalau aku tak pandang org tu so that mean die akan faham kite x perasan die. Tp entah mne slh aku agaknye. Setiap kai die naik mesti kene tegur kalau x pandang die dan senyum. Aku senyum ikhlas tau.. tp bila da mcm ni aku terpaksa alert dgn kehadiran die mmbuatkan aku senyum terpaksa. Aku bkn x nk senyum tp sbb x perasan dia lalu mne la aku nk snyum x kn la nk sentiasa senyum 24 jam.

Aku tahu la aku ni x cantik.. kalau org cntik marah pun tetap cantik. X perlu senyum da mmg dia cantik. Orang akan suke pandang rupa cantik sejuk je hati bila tgk org tupa cntik.  Yg buat lg sentap tu yg tegur tu org nye cntik bila die snyap atau focus pon tetap cntik. Org x kn tegur npe dgn muka kau. Emmm sabarje la aku bersyukur aku ada muka. Kalau x de lg  x de org nk dekat sbb takut hehehe..  wahai hati npe la dikau terlalu sensitive sekarang ni .. dulu engkau hati batu skrg org ckp skit je da mula nk sebak2 . ish2

 *p/s : 10% keyakinan yg tinggal

Comments

  1. cantik tak cantik, ciptaan Allah tuh memang dah cantik dah...Sape kata si teha tak cantik...manis apa...selalu dah tengok muka garang tuh. normal la..macam orang lain tak pernah focus plus muka buat muka shrek..hehe. Hidup kat dunia luar sekarang memang penuh onak duri nya. dugaan hati yang menyuruh kita untuk lebih bersabar dan mensyukuri nikmatNya. pape pun sabar. Kalau orang tak suka..cukup lah Allah dan keluarga serta kawan2 yang terima kita seadanya ni kan..so smile always teha. always love you :)

    ReplyDelete
  2. hehe terima kasih anonymous... siapakah gerangan tuan hamba hehe mcm ku kenal lagak gaya penulisan mu ~ (hehe tertiba terkene angin sastera)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Mawas ... mitos atau kebenaran?