Grand Lexis


Assalammualaikum…
Dah lama nk update tentang jalan2 ni .. tp nk menulis jln cerita sungguh la susah mcm nk mengarang novel gamaknye.. Hari tu sblm hari raya haji kami sekeluarga pergi bercuti, kami kecik2 dulu bkn mampu nk pergi bercuti jd bila semua org da bekerja bru lah dpt bwk mak berjalan2. Sementara mak masih terdaya berjalan akan kami bawak sbb bila da tua nnt mak ckp mak x larat da nk jln nnt. Jd minggu yg lepas kami ke port Dickson.. kami berhasrat untuk memilih chalet kerana mudah untuk membawa nenek ku bersama2 kalau hotel takut dia x selesa.



Jadi untuk percutian kali ni kami memilih Grand Lexis dekat batu 2 Port Dickson.. Yg tukang memmilih aku la hehe.. sbnrnye aku x perasan hotel ni bertaraf lima bintang.. sebenarnya dari dulu lg aku nk pg sana tp x tercpai hasrat aku sbb mahal bangat sih.. tp hari tu ada promosi early booking jd apa lgi yabedabeduuuu… harga kami kongsi adik beradik .. tempat die sgt2 selesa , service superb gila.. mna taknye taraf 5 bintang ok hahaha.. sangat2 best dlm chalet ada private pool korang bleh mandi manda sesuka hati pukul 3 pg pun bleh terjun hahaha. 



Chalet aku pilih tu plak jenis atas laut mmg syok gile dgr bunyi laut mlm2 hehe. Chalet die sgt cntk interior design die terbaik..smpikn aku amik idea die kalau2 aku nk buat design utuk rumah aku nnt hehe.. angan2 kene tinggi.

Kawasan chalet kt sna sgt luas x tau ada brape unit. Tp yg pasti agak penat berjlan kaki kt sana .. jd diorg ada sediakan perkhidmtan basikal sewa .. tp aku mls nk sewa aku guna servis buggy yg percume je ..cume kol diorg utk perkhidmtan buggy. Tp perkhidmatan ni terhad untuk keluar masuk dri tempt menginap dgn parking kereta je.. hehe sbb jauh tp kalau nk berjalan2 tu x pernah try plak hahaha. Bagi aku keselesaan die sgt sesuai dgn harga.. mungkin kami akan pergi sekali lg tp x tahu la dpt lg atau x hehe.. dan info terpenting sgt sesuai nk bwk family yg ramai dlm 5-6 org dewasa  :D terbaik aku bg fullstar



Comments

Popular posts from this blog

Mawas ... mitos atau kebenaran?