First list accomplish

assalammualaikum...
lama rasanya x update blog ni.. bila bukak je laptop.. perasaan berkobar2 nk menaip tu membuak2 tiba2 sampai je tang new post tu terus hilang lesap idea nk menaip tu.. hahaha pelik3
tapi kali ni saje nk ku khabar kn pada semua tentang skim graduan huuhu

nk tau x ape tu skim graduan...skim graduan ni untuk pemohon yang mahu membeli kereta ,skim ini khas kepada lepasan graduan yang memberikan 100% full loan jadi tidak perlu down payment bagi membeli kereta dan ia juga memudahkan para graduan yang mahu memulakan kerjaya. skim ni sama seperti skim rumah pertama ku lebih kurang.  kepada graduan yang tiada duit untuk down payment amat la digalakkan untuk mengambil skim ini kerana interest rate adalah diantara 3.4%~4% bergantung kepada pihak bank. pemohon hanya memerlukan surat tawaran bekerja, skroll ijazah/diploma dan slip gaji 1 bulan atau bank statement 1/3 bulan .proses ini hanya mengambil masa 2 minggu sekiranya anda lulus anda akan dapat kereta dalam 3/2 hari selepas termeterainya perjanjian antara anda dan pihak bank. kalu di fikirkan dari positifnya itulah yang telah dinyatakan tp ada juga keburukannya iaitu muda2 da ade hutang kn2 tp bg aku waktu sekarang mungkin elok bg aku sbb nnt cepat langsai hutang x perlu tunggu umur 40 baru habis loan kereta .. itu pendapat aku la.. lg satu rumah aku x byk kereta untuk diwarisi..huhuhu jd berusaha sendiri utk mendapatkan kereta kn3..

sy sudah anda bila lg hehe macam iklan tv..terasa mcm megah pula..tp sbnrnya bukan la nk bermegah2 atau berlagak tp apa salahnya nk berkongsi kegirangan hati ni tapi jauh disudut hati beban jugak sebenarnya bila memikirkan bulanan membyarnya.. bagi orang yang berkemampuan mungkin angka tersebut bkn menjadi satu masalah tp bg aku ..ia agak sedikit beban disitu.. tetapi percaya la rezeki itu ada dimana2 dan allah menjanji kan rahmat kepada orang2 yang berusaha :)

Comments

  1. chaiyok2!! same2 la kite berusaha kan3..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yooo ~ bersamo2 la kito meningkatkan diri menuju ke masa depan yg lebih cerah huhuhu ... ada macam ayat YB plak

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Mawas ... mitos atau kebenaran?