Cinta...love

cinta... ape itu cinta? ... hati? perasaan?
aku jarang nk cerite pasal cinta dlm blog ni... byk kisah cinta dlm dunia ni.. dan juga kisah cinta dlm diri aku sndri... dulu pernah aku cerita kn kisah cinta dlm blog tp aku da hide x bg org baca sbb aku terpikir.. kdg2 cerita sebegitu x ptt disebarkan.. itu adalah privasi diri ku sndri..itu pendapat aku sndri .. tp kdg2 di situasi yang lain ..pendapat aku adalah terbalik..nk tau knape? lumrahnye bile manusia menghadapi mslh die memerlukan seseorang untuk meluahkan perasaan ..tetapi dlm hal cinta..kdg2 kite rasa malu nk bgtau seseorg..dan juga kita tkut tanggapan org lain terhadap kite... sedangkan ini adalah masalah peribadi.. aku sering terperangkap didalm mslh yang sama..di mana aku memerlukan seseorg untuk mngadu.. jd blog adalah satu caranya... tp still ade cara yang lain.... dan pling utama adalah mngadu pada ALLAH yang maha esa...


disini aku nk kongsi sesuatu


Cinta itu suci, mahal dan tinggi tarafnya. Sifat cinta itu sempurna. Jika tidak, cinta akan cacat. Itulah cinta sebenar cinta. Sebagaimana yang banyak dikatakan orang, cinta itu suci. Sucinya cinta bukan bermakna ia tidak mengharap balasan. Cinta mengharap balasan cinta. Sucinya cinta bermakna ia tidak bernoda dan tidak pula berdosa Itulah sifat asal cinta, ia suci bagaikan anak yang baru lahir. Mereka yang kenal erti cinta akan cuba mengekalkan cinta itu sesuci mungkin. Mengekalkan cinta suci bermakna menjauhkan ia dari godaan nafsu yang tidak ada batasan. Kerana nafsulah cinta suci jadi bernoda dan berdosa.



Cinta perlukan bukti. Ramai orang percaya bahawa bukti cinta itu ialah mengorbankan atau menyerahkan apa saja yang kekasih anda mahu. Mereka percaya jika itu tidak berlaku, maka cinta itu tidak tinggi nilainya. Sebenarnya anggapan itu tidak tepat. Jika anda beri semua yang dia mahu,apakah yang tinggal pada anda? Benarkah dia cinta pada anda bila dia mahukan pengorbanan anda?Cinta sejati tidak memusnahkan atau merosakkan diri kekasih yang dicintai. Malah ia menjaga agar kekasih tetap suci dan selamat sebagaimana sucinya cinta itu sendiri.

cinta tu sangat mnyakitkan ..tpi hakikatnye ia satu perasaan yang sgt membahagiakan ... bak kata orang cinta itu ibarat bunga ros... untuk mendapatkan cinta pasti kite terluka...
pelik kn? tp itu la lumrah org bercinta... kdg2 aku sndiri tidak pasti mngapa dan kenapa..


tp aku sbgi seorang perempuan dan seorg kekasih merasa ada benarnye kata2 itu.... perit.. dan bahagia.. agak bodoh kn...emm itu la kuasa cinta... 


p/s : sedihnye bile org yang kite syngi tidak memahami diri kite.. 
        sedihnye bile kata2 kite tidak diambil peduli
        lagi sedih bile kite memintan sesuatu dri die tp x diendahkan

Comments

Popular posts from this blog

Mawas ... mitos atau kebenaran?