part 94 : ....tuuutttttt

assalammualaikum ... apa khabar... kai fa haluka? ana bil hoiri walhamdulillah... hehe da lama x berbahasa arab.. da lama tglkn dunia bahas arab da 5 taun rase nye sejak sekolah dulu... skrg plak tukar  .. zaoshang hao.. ni hao ma? beralih pada mandarin plak..huhuhu..

hari ni aku nk bercerita pasal syukur.... kita sebagai manusia perlula bersyukur dengan ape yang ada..segala yang kite perolehi adalah hasil usaha kita sendiri.. dan ape yang tejadi adalah takdir...pernah x korg terpikir pasal takdir dan jodoh.. contoh nya mmg da ditakdirkn kite bersama atau da mmg jodoh aku dan dia dan seringkali sekiranya mereka ini kemudiannya berdepan dengan kesulitan mereka akan menyalahkan takdir... da mmg ditakdirkan aku menerima nasib begini ..kite sebagai seorang hamba allah tidak boleh berputus asa dan menyerah begitu sahaja atau menyalahkan takdir... mungkin korg x tau takdir itu adalah aturan yang telah ditentukan sejak azali lagi..tp tahukah korang takdir itu tertulis adalah disebabkan pilihan korang...takdir ditulis berdasarkan tindakan korg masa akan dtg..kuasa allah telah meramalkan ape tindakan korang pada masa akan dtg dan keputusan yg korang akan ambil serta hasilnya..itula yang dinamakan takdir... jadi jgn salah anggap takdir itu ditentukan oleh tuhan.. orait :)

aku ari jadi ustazah da..tp harap2 bleh dijadikan panduan bg korang... apa yang aku tulis ni x semestinya betul ..terpulang pada korang utk mentafsirnye...

Comments

Popular posts from this blog

Mawas ... mitos atau kebenaran?