part 81 : ayam bermacam ayam

emmm ...ari ni aku nk marah2 je eeee geramnye dgn sorg ni... aku rasa nk hempuk2 dgn kuali.. mood aku jd x baik sbb die.. tp x pe la aku nk lupekan pasal die annoying je dlm hidup aku ni.. ok mulekn ari anda dgn ceria ..cheeesee :D ari ni aku nk kongsi satu resipi dengan korang ..resipi ni dri kawan aku ...aritu masa 2 sem yang lepas aku pergi umah die..die masakkn aku ayam goreng berempah..tp ayam die ni lain dari yang lain ...sedap sgt2..mmg terliur aku.. korg tau je la aku ni bab makan mmg cerewet kalu x kene dgn selera aku susah aku nk makan..tp ada satu hal je..aku terpaksa mkn bende yg aku suke sbb aku recomend gerai tu sbb dulu x sedap tp lepas tu x sedap gile..sori ye kawan2 aku x tau bile die jadi x sedap ...sori sgt2 :( ..ok berbalik pada resepi td hehehe

  • mule amik cili kering..tau x cili yg da dikering pastu blender amik la brape byk yg korg suke..nk pedas msukkn byk2 nk kurg pedas biar la secukup rasa
  • ok pastu korg blender plak bawang besar itu jgn byk sgt ikut kuantiti yg berpatutan dgn ayam korg td
  • sediakan jintan manis secukup rasa dan jintan putih sedikit , kicap pekat , garam secubit , daun kari dan sos tiram
  • kesemua bahan tadi gaul sehingga rata dan perap kan selama 30 min
  • lepas tu gorengkan 
  • pastu boleh mkn ..bestttt sedap sgt..semoga berjaya

Comments

Popular posts from this blog

Mawas ... mitos atau kebenaran?