part 67 : petS

emmm... what is pets? hehehe macam la kome tok tau :D aku ade banyak haiwan peliharaan..byk~ meh aku senaraikan ayam, kambing , lembu, burung, ikan, kucing, arnab...emmm ade lagi x...jap nk pikir..emmmm rase2 x de lagi da hehe waaaaahhh ade 7 jenis...ade rase2 nk tambah x ..hihihihi aku duk kampung je.. so memang syok la bela membela ni huhuhuhu....sape datang umah aku mesti kata macam zoo skit...smpi je kt pintu pagar korang akan disambut oleh bunyi2 lembu dan kambing...hihihi tapi kambing da x de dah.. sebab sakit mak aku jual semua da.. jadi ade bunyi lembu je la...hehhehe.. bile korang sampi je depan pintu rumah 6 ekor kucing akan menyambut korang dengan bunyi2 meooowwww...hehehehe mak kucing anak kucing bapak kucing sume ade... ade jenis kampung ade jenis american short hair ade parsi ... bile pagi2 plak korang akan dikejutkan oleh bunyi ayam berkokok huhuhuh best x suasana kampung hehehe ape omputih cakap ala2 country side gitu ..haha mmg country side pon :D
ni salah satu daripada kucing2 aku... perangai die ni suka sangat tidur dalam kotak..pantang nampak kotak je mula la die masuk pastu hempas kan badan die yang bulat tu..ni aku panggil montel die ni suke kentut tau ..jangan sangka kucing x kentut...skali die kentut kalah bau sampah...rela bau sampah lagi..huhuhu leh pengsan bau die.. kitorang kalu tau die kentut sume lari :D hahahaha die tak reti mngiau sangat ape yg die reti bunyi ..auuuuuu tu je die tau..ish2..aku rindu sangat kt die


yang ni plak puyuh yang aku bela..eh aku lupa nak mention kat atas so binatang peliharaan aku ade 8 jenis semuanya huhuhu aku just suka2 je bela..tapi seronok tau bila tiap2 pagi pungut telur puyuh banyak pulak tu ..sekali kutip je paling sikit la 6 biji..pastu pungut pagi dan petang..hihihi tapi yang x tahan bile die bising sebab lapar..ish2 bising tapi puyuh umah aku da anta tadika hahaha jadi die x bising2 bile lapar :D


 yang ni nama die panda..korang tau x ni ape.. hihihi ni la arnab aku..die x de ekor dan x de telinga ..kesian kan ...tpi die sangat comel dan pandai..sbb die pandai bile nme dia dipanggil.. aku rindu kat die.. tapi die dah lama x de ..aku x tau die mati sbb ape..:(
 yang ni kiki mak kepada panda die la makan telinga panda...eee jaat not nice tau..tapi tu la arnab kalu kite x biarkan die dalam keadaan natural die akan ingt tu bukan anak die.. lepas panda mati..die ade anak lagi...hehe tpi aku lepas kan die bebas..seronok tau.. bile korang nampak telinga2 anak arnab disebalik2 rumput dan pokok bunga..tapi diorang ni liar da..bagi aku biar la macam tu seronok tgk diorang bebas



hehe sape cakap arnab dengan kucing x boleh berkawan..hehehe ni gelagat kucing aku dengan arnab main kejar..kucing aku ni pelik sebnarnye tengok... hehehe kucing aku tengah cakap " emmm x pernah aku jumpe kucing macam ni"

Comments

Popular posts from this blog

Mawas ... mitos atau kebenaran?