part 45 : who is me?

who is me?
siapa tahu angkat tangan!
pandainye :D

siapa aku?
bile soalan ini ditanya didalam kepala ni
apa yang keluar adalah nama ku
tapi x siapa tahu diri aku sebenarnya
sedangkan aku sendiri masih mencari2 identiti sendiri
hari berganti hari
aku da pun mencecah 22 tahun 1 bulan
sangat cepat masa berlalu

aku masih teringat lagi waktu kecik2 dulu
bahagianye
tapi semuanya da berlalu yang tinggal kini hanya la kenangan

aku dibesarkan dikawasan kampung
penuh dengan kehijauan dan flora fauna
aku sangat bersyukur
dulu aku selalu berfikir kenapa aku dilahirkan dalam keadaan ini
keadaan dimana kesusahan itu adalah perkara biasa
tapi aku sekarang mengerti dan bersyukur terhadap apa yang telah ditentukan

mungkin aku adalah gadis kampung yang hidup
jauh dari segala kemewahan
mungkin dulu aku pernah merasa cemburu terhadap kawan ku yang lain
melihat mereka bercerita tentang barang berjenama
aku terdiam hanya menjadi pendengar setia

tapi aku gadis yang amat bertuah
aku mempunyai keluarga yang sangat bahagia
itula harta aku yang amat bernilai
i love my family
walaupun dalam kekurangan
tapi x de la serba kekurangan sangat
kami ini sederhana dan masih mampu
dengan ade 2 orang kakak
keluarga yang kecil ini seperti 10 orang kecohnya
hehe :)
i miss my family

tapi semua ni x kekal :(
akan tiba satu masa nanti kita akan terus membesar
kita akan terus meningkat dewasa
masa tu akan tiba
dimana semuanya akan hilang
semua orang yang kita sayangi akan pergi
aku terfikir mampukah aku hadapi semua ini
masih teguh kah diri ni

ha itu la aku
luar memang nampak kool je kan haha
tapi aku ni sensitive orangnye
kadang2 aku pun x paham dengan diri sendiri
kelakar x hahaha macam mana la kan
rumit betul haha aku ni kalu duduk diam je haa mula la pikir ntah ape2
so pengajarannya jangan duduk sorang2 haha
that me pisces girl
biasa la orang berbintang pisces mmg mcm ni hehe


Comments

Popular posts from this blog

Mawas ... mitos atau kebenaran?